CONTENT WRITING PROFESIONIST = MAI MULŢI CLIENŢI PENTRU AFACEREA TA

de Laura Dobrotă

transluent-keyboard-1551717-640x480

Ce este content writing-ul?

Content writing-ul se referă la crearea de conţinut (prezentări folosite pentru site-uri, postări pentru blog-uri, ştiri, articole, newslettere etc.), cu scopul de a atrage şi reţine mai mulţi clienţi. De aici, content marketing-ul, care, conform Content Marketing Institute, defineşte crearea si distribuirea de conţinut valoros, relevant şi coerent, cu scopul de a atrage şi a reţine o audienţă clar definită şi, prin urmare, de a produce acţiuni ale clienţilor, care duc la creşterea profitului. Este cea mai folosită metodă de promovare în ultimii ani.

De ce folosim content writing?

După cum afirmam şi mai sus, content writing-ul atrage şi reţine mai mulţi clienţi. Reprezintă însăşi comunicarea cu ei. Fără conţinut, SEO nu ar avea ce optimiza pentru motoarele de căutare. Prin urmare, conţinutul este inima oricărei strategii de marketing.

Cine ar trebui să realizeze content writing?

Mulţi proprietari de afaceri obişnuiesc să scrie chiar ei textele prin care comunică cu audienţa sau să delege această sarcină angajaţilor, care nu au experienţă sau cunoştinţe referitoare la ce înseamnă a scrie un conţinut de calitate pentru site-urile firmelor respective. Şi de aici, greşeli de exprimare, greşeli de gramatică, folosirea improprie a unor termeni – texte care nu atrag trafic pe internet şi care dau impresia de superficialitate şi lipsă de profesionalism. Soluţia ar fi angajarea unui content writer, care oferă:

1. Conţinut profesionist, care include cuvinte cheie. Acestea vor ajuta clienţii să te găsească (şi, implicit, motoarele de căutare. Site-urile cu un conţinut care răspunde mai bine întrebărilor pe care userii le caută, sunt afişate mai sus în rezultate).

2. Conţinut de calitate, care să conţină call-uri to action, astfel încât clienţii tăi să facă următorii paşi înspre produsele sau serviciile oferite de afacerea ta.

3. Conţinut actualizat, postat în mod regulat, care, din nou, se transformă în afişări ale site-ului pe primele locuri de către motoarele de căutare – totul ca brandul tău să iasă mai mult în evidenţă.

4. Conţinut realizat rapid, respectând deadline-urile.

În plus, în tot acest timp, tu te poţi ocupa de lucrul la care te pricepi cel mai bine: afacerea ta.

Cum creăm conţinut de succes?

Lucrurile nu sunt atât de simple, cum par la prima vedere. Conform unui studiu recent, majoritatea conţinutului publicat pe internet este ignorat, ceea ce înseamnă că multe articole primesc zero like-uri şi nicio distribuire (sper să nu fie şi cazul articolului de faţă :)). Doar 25% din articole reuşesc să realizeze ceva.

chart

Sursa: BuzzSumo – Research report: Content, Shares and Links. What We Learnt From 1 Million Posts

Toţi ne dorim să ne încadrăm în acel 25%. Însă cum? Ia în considerare următoarele aspecte:

1. Lungimea articolului. S-a ajuns la concluzia că articolele scurte (sub 1000 de cuvinte) primesc un procent mai mare de like-uri şi unul mai mic de distribuiri, în timp ce articolele lungi (între 1000 şi 2000 de cuvinte) au un număr mai mare de distribuiri şi unul mai mic de like-uri.

2. Conţinutul articolului. Creează articole care să conţină liste, imagini video, infografice, articole care explică „cum să…” sau care răspund la întrebarea „de ce”. Acestea au cel mai mare feedback.

În concluzie, dacă angajezi un content writer, scapi de toate aceste griji, iar dacă alegi să realizezi singur articolele, încearcă să găseşti reţeta cea mai potrivită pentru afacerea ta. Scrie deopotrivă articole scurte şi lungi şi încorporează în postări conţinutul pe care l-am amintit mai sus.

Succes!

semnatura 28 cu functie

Advertisements
This entry was posted in articole and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s